tirsdag 3. november 2009

Svineinfluensa vaksinen!

Jeg må bare få dette ut....

Hvorfor kan ingen godta at jeg ikke stoler på denne vaksinen?
Hvorfor trur folk at de har rett il å klage , kjefte og "se ned på meg" , fordi jeg ikke løper avgårde å vaksinerer meg?

Hvorfor skal dere som ikke har samme mening som meg , være der med EN GANG jeg sier noe negativt om denne vaksinen , å hakke på MEG personlig ?

Når dere har tatt deres valg, så må vel jeg få ta mitt? Bare fordi det ikke er hva "hele" norge anbefaler så bør det ikke være et galt valg..

Skjønner godt dere som har tatt vaksinen og blir skremt av linkene jeg legger ut , men det er mange av mine -facebook- venner som setter pris på disse linkene. Å da er det ikke opp til dere å bestemme hva jeg skal legge ut eller ikke.. !

Jeg har siden dag 1 sagt det samme. Jeg stoler ikke på denne vaksinen.. Det er for mye som virker skummelt og usikkert. Dette er først og fremst fordi jeg er gravid , og er ikke intr. i å sette mitt ufødte barn i fare. Det vi kan lese nå i ettertid etter at masse-vaksineringen har startet , er at MANGE (nesten alle) , blir veldig dårlige av vaksinen. Noen bare noen timer.. Andre noen dager , og noen få for resten av livet kanskje.. Pga. denne nervesykdommen mange forskere har vært bekymret for..

Jeg har aldri opplevd å bli så klaget på , hakket på eller dårlig behandlet før , som etter dette hysteriet startet. Tilogmed av noen av mine nærmeste venner.. Fordi jeg har et annet syn enn de..

Synes dette er fryktelig trist , for jeg har aldri hakket på noen som har et annet syn enn meg. Jeg har hele tiden sagt de er tøffe som har tatt et valg , og jeg misunner .. Jeg har enn så lenge tatt mitt valg, men som sagt hele tiden.. Blir jeg overbevist om at denne vaksinen er trygg for meg som er gravid , mitt ufødte barn og min vesle gutt på snart 4 år.. Ja da tar vi den!

5 kommentarer:

  1. Juliane tulipane, drit nå i de som ikke er noe greie. De angrer sikkert når de plutselig får et tredje øre.. hehe. Slutt å bry deg om den vaksina, og bruk heller energi på andre ting!! Jeg skal heller ikke vaksinere meg, gravid eller ikke..
    Men jeg, som veeeldig mange andre, er drittlei alt mas og skriverier om svineflu og vaksine, det er vel du snart også, så la det ligge :))
    Ta deg en julebrus istedet!! hohoho

    SvarSlett
  2. Juliane. Hvorfor bry seg om hva andre sier ? Du er da ikke en person som lar deg bli tråkket på du? Og hvis som du skriver noen av dine nærmeste venner hakker på deg å snakker nedlatende til deg fordi du har ett eget syn på ting å en egen mening, er de da dine nærmeste venner syns du? Folk er bare ute etter å slenge dritt uansett hva tema skulle måtte være. det er sånn noen folk er. Hva du legger ut på DIN profil og hva du mener om en sak er helt å holdent din personlige sak. Jeg personlig er dritt lei hele svine opplegget, og for visse mennesker der ute ett sted så hadde det bare lønt seg å sette seg inni ett skap med hengelås å bli sittende der til denne pandemien er over. Svine influensa eller ikke, folk bare klager. Ta vaksina hvis DU føler at du har lyst til det , og la være å ta den hvis det føles bedre for deg. DRIT så seriøst langt oppi hva folk sier til deg,klager om.syter å sutrer,kjefter å smeller. Det er ikke verdt å tenke på,bli lei seg for,sinna eller bruke energi på. Venner som liksom skal være nære venner skal støtte deg, hjelpe deg å være der ,IKKE klage syte sutre kjefte å klage. DET ER IKKE NÆRE VENNER. Glad i deg :):) Klem klem Janne Panne

    SvarSlett
  3. Hadde ikke brydd meg så mye om dette om jeg ikke hadde fått de kommentarer jeg har fått.. Eller at det har gått så dritt som det har..
    Setter stor pris på dere som lar meg ta mine valg og lar meg holde på med linker osv.. :)

    Jeg ser hvem mine venner er å det er aldri leit! :)

    SvarSlett
  4. sirisirisirisirisirisiri4. november 2009 kl. 08:09

    jeg er din venn:) kjenner ingen som tør å ta vaksina jeg. Nå har visst jeg hatt grisesyken oxo, men jeg trodde det var bihulebetennelse og gikk på antibiotika mot det...haha! så feil kan man ta:)
    Jeg personlig skjønner ikke helt at gravide tør å ta den, jeg...
    Glem alt som heter vaksine og tenk heller positivt. Det er mye viktigere for lille anton:)

    SvarSlett